Unutulan konsept otomobiller: Ford GT70
Günümüz otomotiv sektörü her zaman ileri teknolojiye ve yenilikçi tasarımlara odaklanarak büyümeye devam ediyor.
Konsept otomobiller bu süreci görsel bir şölene dönüştürüyor ve meraklılarına heyecan verici bir gelecek vaat ediyor.
Unutulan konsept otomobiller serimizin yedinci bölümünde GT70 modeline daha yakından bakacağız.
Bölüm 7: Ford GT70
Ford GT70, Ercole Spada tarafından tasarlanan, 1970 yılında Ford İngiltere tarafından üretilen ve Dünya Ralli Şampiyonası’nda kullanılması amaçlanan sınırlı üretim bir spor otomobildi.
Porsche 911 ve Renault Alpine gibi yüksek hızlı ralli otomobilleriyle rekabet etmek üzere tasarlanan GT70, arkadan çekişli, ortaya monte edilmiş bir motora sahipti.
GT70, şasinin yeterince sağlam olmaması, kokpitin sıkışık olması ve orijinal arabalardaki V6’nın yük merkezinin çok yüksek olması gibi birçok sorunla karşılaştığı için rallide çok az başarı elde etti.
Sadece 3 yıl hayatta kalabildi
Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki kural değişiklikleri ve şu anda geliştirilen Escort platformunun daha fazla umut vaat etmesi, Ford mühendislerinin platformu terk etmesine neden oldu ve GT70 üretimi 1973’te sona erdi.
GT70 başlangıçta çeşitli motorları kullanacak şekilde tasarlandı. İlk modeller, Ford Capri RS2600’ün 240 bhp (179 kW) üreten 2,6 litrelik Cologne V6 motoruyla donatılmıştı.
GT70’ler ayrıca ağırlıktan tasarruf etmek için fiberglas gövdeler kullandı ve Len Bailey tarafından özel olarak onlar için tasarlanan 13 inçlik tekerleklerle donatıldı.
Şimdiye kadar yalnızca altı GT70 üretildi. Bunlardan biri, Fransa’daki 1971 Ronde Cevenole Rallisi’nde Roger Clark tarafından kullanıldı ancak motor, süspansiyon ve fren sorunları nedeniyle sorunlar ortaya çıktı.