Ekonomi

‘İkinci 10 yılımızda da KOBİ’lerin yol arkadaşı olmayı hedefliyoruz’

2013 yılında kurulan ve Fintech ekosisteminin değerli oyuncularından biri olan iyzico, önümüzdeki dönemde KOBİ’lerin büyümesine ve dijital dönüşümüne yön vermeye odaklanıyor. 100 bin üye işyeri, 4 milyon kullanıcı ile 70 milyar TL işlem hacmine ulaşan şirket, KOBİ’lerin büyümesine yön vermeyi ve dijital dönüşüm süreçlerinde tamamlayıcı hizmetler sunmayı, aynı zamanda ödeme seçeneklerini benimseyerek çeşitlendirmeyi hedefliyor. son kullanıcılar için uçtan uca alışveriş deneyimi. Sektördeki 10. yılı münasebetiyle düzenlenen etkinlikte konuşan iyzico CEO’su Orkun Saitoğlu, yenilikçi ürün ve hizmetlerle son 5 yılda her yıl ortalama yüzde 102 büyüme kaydettiklerini hatırlattı. Son 1 yılda üye işyeri sayısını yüzde 20 artıran iyzico, 2023 yılını 150 milyar TL’lik bir hacimle kapatmayı, son kullanıcı sayısını 6 milyona, üye işyeri sayısını da 130 bine çıkarmayı hedefliyor.

Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’inin KOBİ olduğuna ve bu işletmelerin toplam istihdamın yüzde 76,7’sini sağladığına dikkat çeken Orkun Saitoğlu, bu oranların KOBİ’lerin ülke ekonomisindeki yerini ve değerini çarpıcı bir şekilde gösterdiğini ifade etti. Orkun Saitoğlu, “iyzico olarak bundan 10 yıl önce finansal hizmetleri demokratikleştirme vizyonuyla yola çıktık ve bunu ödemeler alanında başardık. İkinci 10 yılımızda da finansal hizmetleri demokratikleştirmeye devam ederken KOBİ’lerin büyüme serüvenlerine yol arkadaşı olmayı hedefliyoruz. Dijitalleşme ile sağlanacak performans ve verimlilik artışının ülkemizin ekonomik büyümesi açısından değerinin farkındayız. Bu noktada iyzico olarak yeni dönemimizde hem üye işyerlerine hem de son kullanıcılara yönelik finansal hizmetleri dijitalleştirerek alışveriş etrafında demokratik bir ekosistemin varlığını güçlendireceğiz” dedi.

‘KOBİ’lerin e-ticaretten daha fazla hisse almasını sağladık’

Saitoğlu, iyzico’nun ikinci 10 yılında da üye işletmeler için finansmandan raporlamaya, nakit yönetiminden pazarlama ve CRM araçlarına kadar birçok analize kolay ve güvenli erişim sağlayacaklarının altını çizdi. Türkiye’de ödemeler pazarının öncüleri olduklarını belirten Saitoğlu, iyzico’nun artık alışverişin fiziki ortamda yapıldığı, birçok bankanın kasa önünde duran POS cihazlarıyla kurulduğu bir dönemde kurulduğunu hatırlattı. bir pazar. 10 yıldır Türkiye’de hem son kullanıcılar hem de üye işyerleri için güvenilir bir alışveriş altyapısı oluşturduklarını vurgulayan Orkun Saitoğlu, “Hızla gelişen e-ticarette KOBİ’lerin daha fazla pay alabilmesi için geliştirdiğimiz iyzico ile iyzico” dedi. ticaret, Pay üye iş yerlerimizin müşterileri yüzde 37 daha hızlı ödeme alıyor. deneyimi sağladık. Bu avantajlar sayesinde iyzico ile Öde, 2021-2022 döneminde işlem sayısında yüzde 155 büyüme sağladı. Bugün 35 binden fazla üyemiz iş yerlerimiz tarafından kullanılmaktadır. Geçtiğimiz yıl Pay with iyzico ile ödeme kabul eden üye işyerlerinin e-ticaret süreçlerinin yüzde 20’si iyzico ile Pay üzerinden gerçekleştirildi” dedi.

Rafta, koridorda ve kapıda ödeme için yeni çözümler

Online alışverişin yanı sıra iyzico Cep POS ürünleri ile alıcı ve satıcıyı fiziki ortamda buluşturan iyzico, bu alanda yatırımlarına devam edecek. Perakende kanalında rafta, koridorda ve kapıda ödeme alma deneyimini geliştirecek çözümler üzerinde çalıştıklarını söyleyen Orkun Saitoğlu, “Üye işyerlerimizin tüm ödeme işlemlerini kontrol edebilmesi için çalışıyoruz. hem fiziksel hem de online mağazalarda tek bir panelden. Birden fazla kanalda tüm finansal ihtiyaçlarını ve nakit akışlarını kolayca yönetebilecekleri uçtan uca hizmetler sunacağız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu